Dia 5/X

La Laia encara no sap llegir frases ni textos. Sí llegeix síl·labes i paraules de 4 lletres. Alguna més llarga també perquè la coneix i memòria en té molta.
Però quan fa temps que no practiquem alguna cosa, fàcilment la pot oblidar. Aquests dies fem “escoleta” a casa. Jo, a les tardes quan arribo de la feina i el C als matins. Depenent de com té ella i nosaltres el dia fem més o menys 😅
La lectura era una cosa que la frustrava molt i sempre amb les terapeutes hem buscat maneres divertides per introduir-li.
Llegir síl·labes mentre fa una carrera pel menjador amb l’Alba i crear la paraula la que arriba abans a meta, en forma de memori, llegint les paraules que formen diferents parts del cos i posar cada una d’elles damunt del cos de la Laura, amb paraules de personatges, dibuixos, futbolistes, gegants, etc.
Sempre intentem que tot i l’esforç que li representa, sigui un moment divertit dins d’un joc. Crec que és un aprenentatge maduratiu i nosaltres volem ajudar-la en el seu camí i, a poc a poc, es veuen els resultats. I a ella li encanta.
Els moments d’ordinador i ipad li agraden, per tant, vaig estar buscant també una aplicació que li pogués ser divertida. L’ipad és estona lliure però l’ordinador ja sap que és feina. Quan vaig triar l’aplicació per llegir no sabia si li agradaria, al principi, li costa enganxar-se amb les coses noves, però li ha anat agradant. Una cosa que si sé veure és quan està cansada o quan en té prou. Llavors parem, juguem, ballem o fem qualsevol altra cosa i a l’estona, si vol, tornem.
Així que com veieu, amb ella estem en plena lecto i per generalitzar (una cosa que sempre li costa molt) tractem de variar al màxim les maneres d’assolir aquest aprenentatge.
I, a poc a poc, anem veient resultats ☺️
La primera foto és de fa una estona, la veieu amb l’app de lectura i, a la segona, un moment relaxament-pintura amb el seu pare al matí.
Tot val quan hem d’estar tants dies tancades a casa, oi?

2 respostes a “Dia 5/X

  1. Cristina

    Hola Cristina! Trobo q respecteu molt bé els ritmes de la Laia i cuideu molt la seva salut emocional. A mi això em costa bastant més amb el Jan, el meu fill de 6 anys. Hauria d’aprendre de vosaltres.
    Podries dir-me quina app empreu per motivar-la amb la lectoescriptura? Amb el Jan m’estic plantejant apuntar-lo al mètode Glifing perquè he descobert, durant aquests dies de confiscament a casa, que té autèntica aversió a aprendre, sobretot a llegir i a escriure. Els llibres de l’escola me’ls ha tornat pràcticament buits i es nega a fer els deures que li han posat aquests dies de tancament a casa. És un drama. L’any que ve el canviarem d’escola perquè esta clar q no pot seguir el ritme frenètic q li exigeixen.
    Moltes gràcies!

    M'agrada

    1. Hola! Amb la Laia (com amb tots el sinfants) has de partir que si no gaudeixen no aprenen, per tant quan veus que esta cansat o que no li moitva has de canviar. Amb la Laia sé que molts cops fins que no li presento un mateix exercici un parell de cops no li motiva. Però es tracta d’aanr provant i anar canviant. Aquesta aplicació que veus a la fotografia és la de glifing. Vaig mirar alguna app gratuïta però no en vaig saber trobar cap. Però fem molt treball amb jocs, amb materials diferents, cartolines, material amb velcro (que li encanta) i diferents formes. Fa temps que ho treballem fora de la app. Amb la app portem uns 3 mesos però amb treball de lecto força més temps. Si el teu fill té algún interés aprofita’l al màxim. Hi ha molt treball fonètic i de reconeixement darrera. Si vols envia’m un mail i intento passar-te alguna cosa de les que hem fet servir. Una abraçada

      M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s