Dia 43/X

La primera imatge és com hem acabat el dia: minuts de cine.

Avui teníem pendents feines de l’escola, i n’hem fet dues a la tarda: català i educació física amb el ball que havien preparat per Dansa Ara.

He de dir, que tenim sort perquè a l’escola no ens posen cap mena de pressió i, de moment, són força divertides i/o adaptables per a la petita.

De català havia de llegir un conte curt i fer tres exercicis. Li he llegit jo el conte sencer, perquè encara no sap llegir. I després li he llegit una versió resumida del conte per facilitar la comprensió dels fets importants. El primer exercici era dibuixar, ella no sap dibuixar 🙄, però vol fer el que fan la resta de companyes, així que si dibuixen, ella també. Per ajudar-la, li he dit clarament que havia de dibuixar: un home gran, una dona petita i una cadira. Pel dibuix l’he deixat fer i la meva ajuda verbal ha estat dir-li les coses que es deixava de les figures humanes i, per la cadira, que dibuixés un 4 amb un pal de més al costat. El segon exercici, llegir i respondre una pregunta de comprensió, li he llegit i ha contestat bé. I, el tercer exercici, el teniu a una de les imatges: veieu versió original i versió adaptada, relacionar la paraula escrita amb el dibuix ha estat la meva adaptació. Tret de la tauleta de nit i la calaixera que no sabia que eren i li he dit, ella ha fet la relació de tots correctament, es fixa amb la primera síl·laba de cada paraula per contestar (l’adaptació és senzilla i, així, tots fan el mateix).

I el ball d’educació física ho hem gaudit les dues fins a les vuit del vespre. La imatge és una captura de foto d’un dels vídeos que hem fet. 🙈 Perdoneu que no és gens nítida.

Ara toca la meva reflexió del dia. 🤔

Les dificultats de la Laia no són visibles: dificultats de llenguatge i comunicació, de comprensió del llenguatge i entorns molt desestructurats, fòbia i pors (després del confinament a veure com anirà aquest tema), dificultats en motricitat, sobretot la fina, hipotonia (enfortir musculatura per agafar més to l’ajudarà en la motricitat entre altres coses), sensibilitat a sorolls o a entorns molt sorollosos.
Totes aquestes dificultats les treballem dia a dia a casa, el que no podem treballar és seguir mantenint estructures d’ensenyament o dissenys curriculars dels anys noranta molt rígides i basades únicament en les dificultats.
Sempre parlo del canvi de mirada i quan em refereixo a aquest canvi, és a poder veure les seves capacitats i adaptar-se a aquestes, traient les barreres que no permeten avançar.

Heu vist les barreres en aquests exercicis? Potser la mestra no li pot llegir a ella, però i si li donem gravat i que ho escolti amb uns auriculars? Llegir ja n’aprendrà, però no per no poder llegir no ha de poder accedir a la resta d’aprenentatges com els seus companys. Segur que hi ha moltes altres maneres per trencar amb les barreres i que ella pugui treure tot el seu potencial com la resta. Estic segura que altres companyes també podran aprendre millor sense algunes d’aquestes o altres barreres.
Ens fixem en fer que totes facin el mateix i de la mateixa manera i és antinatural.
Cadascú aprèn com pot i hem de formar-nos els adults per fer Dissenys Universals d’Aprenentatge (DUA) on tots els infants tinguin accés a què s’està ensenyant a l’aula.
Les CAPACITATS de la Laia són moltes. Però, sobretot, dir-te què és una nena molt curiosa i amb moltíssimes ganes d’aprendre, tot i les barreres.

Si us plau, no li traiem aquesta il·lusió per seguir evolucionant i sentir-se part del grup. Adaptem-nos nosaltres. És una nena que li encanta ballar i riure. Gaudir en companyia de qui sap tractar-la com a igual, tímida al principi, però això ve heretat de pare i mare 😅

Aquests dies d’escola a casa m’estan servint per veure que sí què és possible canviar. L’escola de la Laia sé que ens ajudaràn a tirar endavant juntes. Tinc molt clar que la comunicació escola-família de forma directa ajudaria i facilitaria aquesta eliminació de barreres.

Anem pel bon camí.

Seguim? Seguim! 💪🏻

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s