Dia 59/X

Avui hem fet diversos experiments, amb l’últim (la primera foto) he gaudit jo perquè a ella no li ha motivat gens. Per altra banda, hem acabat amb els vertebrats, tot i que haurem de seguir repassant perquè no ho oblidi. Hem fet un lapbook on ella ha pintat i escrit els noms i coses importants sobre els animals, hem vist uns quants vídeos, hem fet una activitat amb ninots d’animals vertebrats i hem repassat amb un material fet amb pictos i imatges, i, finalment, hem fet la comprovació del que ha entès.

Per avaluar el que ha après us vull fer una reflexió: quan es tracta d’avaluar una tasca, s’ha de tenir clar que volem saber o “demostrar” d’aquesta. M’explico, volem saber que ha après sobre els vertebrats?, o volem saber si sap escriure i llegir?

Entenc que el que volem saber és que ha après dels vertebrats, perquè avaluar si sap escriure i llegir ho fem a altres matèries. Per tant, el mitjà com ho avaluarem haurà de permetre a la Laia demostrar què ha après i què no (et recordo que TOTES LES ESCOLES HAN DE SER INCLUSIVES). Com saps, ella no sap llegir ni escriure, per tant, si l’avaluació es fa mitjançant una fitxa amb preguntes, on ella ha de llegir les preguntes i escriure les respostes, li estaràs posant una barrera que, primer, la frustrarà perquè no pot fer com els altres i, segon, no podràs saber realment que ha après i no li donaràs l’oportunitat de fer-ho.

Un mitjà d’avaluació seria fent-li preguntes orals i un altre possible mitjà és el que he triat jo per aquesta tasca, seria com el que veieu en les dues últimes imatges, fitxes de relacionar, de vertader o fals. Són fitxes senzilles fàcilment modificables i adaptables a la tasca a avaluar. Ella farà fitxes igual que els seus companys, per tant, no l’hauràs d’apartar del grup per fer-li oral i, segon (i el més important), podrà demostrar com la resta què ha entès del tema treballat a l’aula.

La Laia a l’escola gaudeix molt, algunes de les tasques que a casa ens poden ser més complexes d’introduir-li, sabem que a l’escola les fa motivada perquè veu com els seus amics les fan.

Si coneixes la Laia sabràs que és molt curiosa, li agrada aprendre i també ser part del grup.

Quan facis una tasca no t’oblidis d’ella, mira que pots modificar i la Laia guanyarà en autonomia i la mestra en temps. Aquell temps que li haurà de fer les preguntes orals. A no ser que, simplement, es decideixi no fer res per adaptar-li, llavors està clar que sense fer res guanyes temps material però portes a una nena al fracàs.

Sé que és temps preparar una fitxa diferent de la resta, però no creus que és millor que tenir una alumna que no pot seguir per una barrera que no hauria d’existir si sempre penséssim en arribar a TOTES les alumnes?

Si canvies la mirada i crees una tasca, si tens present a tots els infants de l’aula, estic segura que tots hi guanyareu. mentre continuïs pensant que no tens temps per fer-ho, continuaràs limitant i frustrant a aquells infants que no poden accedir per una barrera que no permet que demostrin el que sí saben.

Et deixo la meva reflexió i estic oberta a escoltar-te sempre.

Sé que és un camí obrir els ulls per veure que ella té els mateixos drets que la resta i que si no fas res, li prens els drets i la fas invisible.

Ara que estem en període de reflexió pel confinament, és un bon moment per canviar la mirada, no creus?

Demà t’explico quins experiments hem fet avui.

Seguim 💪🏻

2 respostes a “Dia 59/X

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s