Falten recursos?

Avui estic molt cansada de picar contra una paret i no trobar-hi la sortida.

Porto des de p3, o sigui, prop de cinc anys, intentant fer entendre a l’escola qui és la Laia, quines capacitats té i quin és el seu potencial.

A casa, busquem la manera perquè sigui més autonoma i aprengui. Ella gaudeix sempre que aconsegueix fites noves.

Hem fet molta feina i l’hem compartida amb l’escola. I sempre ens hem ofert a treballar plegades amb elles, facilitar estratègies i anar totes a la una pel seu aprenentatge.

Aquest any, no hem pogut entrar la terapeuta per tema covid i perquè ja tenen mestres i recursos per estar amb ella.

Com sempre et dic, amb la presència i la participació es fa bona tasca, però en el seu progrés no ens estan deixant intervenir i qui coneix més a ma filla, no és el Ceepsir que hi va un cop a la setmana i la coneix des de fa un any, no és la mestra d’educació especial, ni la tutora d’aquest any; qui la coneix més som nosaltres, que estem implicades en el seu desenvolupament i aprenentatge des de sempre. I, també, les seves terapeutes, que porten treballant amb ella des de fa més de quatre anys.

Si el resum de la meva filla de l’avaluació inicial a tercer de primària és el que veus a la imatge, no calen més recursos. 

Cal algú que vulgui parlar amb la família.

Cal algú que vulgui escoltar-nos a nosaltres i als terapeutes. 

Cal algú que vulgui creure en ella i no la limiti.

Oferir el recurs de la terapeuta, facilitar els objectius desglossats amb plantilles i vídeos de la Laia i com els treballem, tampoc serveix. 

I veig que no puc fer entendre que la meva filla té el mateix dret a aprendre i a progressar dins l’aula que la resta de companys. 

No sé si et pots imaginar com estic avui, però sento ràbia i impotència. Estic esgotada mentalment i he plorat molt avui. 

Aprendre amb igualtat de condicions és el seu dret i, com a mare, només demano que se’ns tingui en compte en la seva educació i en el seu aprenentatge per ajudar-nos i aprendre plegades.

No vull una escola perfecte. Vull una escola que miri a la Laia com un infant més, amb les seves necessitats i capacitats. Una escola que cregui que juntes és millor.

Avui no puc més, estic molt cansada de repetir el mateix i veure que no avancem.
Demà millor.

2 respostes a “Falten recursos?

  1. Maria

    Encara que no ens coneixem, m’impressiona molt com escrius. I com que sempre intentes ser positiva, quan et llegeixo desanimada, em trenca el cor. Segon cop que et faig un comentari, pero és que no me’n puc estar. Et segueixo per IG pero com que no tinc xarxes no puc comentar per allà.

    La Laia té un tresor amb tu, que l’acompanyes i l’ajudes fins a l’extenuació. Però està clar que l’escola/administració no està a l’alçada. La sensació de desamparament i sol·licitud que expliques hauria de fer remoure consciències a tots els nivells.

    A l’escola de la teva filla no ho saben però, en realitat, també ets un regal per elles. Encara que no et sentis escoltada les fas pensar, posar en evidència contradiccions personals i institucionals i això hauria de voler dir millorar i avançar.

    Molta força per seguir amb la teva lluita!

    Liked by 1 person

    1. Gràcies Maria. Si seguim a aquesta escola és perquè la Laia i va feliç. Sempre intento pensar que veuran qui és i voldran anar plegades. Quan veig que no… és un cop de realitat. I em vinc avall.
      Sempre espero el millor de les persones. Jo intento millorar i aprendre sempre.
      Sé que sóc una mare “corcó”, però crec que es podrien millorar tantes coses si vulguessin obrir-se a nosaltres…
      Gràcies de tot cor per les teves paraules. ❤️

      M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s